13 Kasım 2012 Salı

Duvarları Halı ve Kilimle Süslemek Haramdır!

Duvarları Halı ve Kilimle Süslemek Haramdır! (109) Zeyd bin Halid el-Cuheni, Ebu Talha el-Ensari (Radiyallahu Anh)’dan şöyle tahdis etti: “Ben Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den: ‘İçerisinde köpek ve timsaller bulunan eve melekler girmez!’ buyurduğunu işittim. Zeyd bin Halid dedi ki: −Bunun üzerine ben Aişe (Radiyallahu Anha)’ya geldim ve: −Ebu Talha (Radiyallahu Anh) bana Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in: −‘İçerisinde köpek ve timsaller bulunan eve melekler girmez!’ buyurduğunu haber veriyor. Sen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den bunu zikrettiğini işittin mi? Aişe (Radiyallahu Anha): −Hayır, fakat ben size Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığını gördüğüm şeyi rivayet edeyim. Ben Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i gazvelerine çıktığını gördüm de bir nemet satın aldım, onu kapının üzerine perde yaptım. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gazvesinden gelince nemeti gördü. Ben Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yüzünde ona karşı kerahiyeti bildim. Müteakiben perdeyi çekti nihayet onu yırttı veya kopardı ve: −‘Allah bize taşlara ve çamurla kumaş giyindirmemizi emretmedi!’ buyurdu. Aişe (Radiyallahu Anha) dedi ki: −O kumaştan içi hurma lifi olan iki yastık kestik de Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bunu bana karşı ayıplamadı.” Nemet: “Halı, kilim vb. yer döşengisidir. Renkli yünden yapılma, hevdec üzerine atılan bir nevi çul.” Müslim 2106/87, 2107 (110) Hüseyin bin Ali (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) duvarların perdelerle örtülmesini yasakladı!” Beyhaki 7/272, Albânî Sahiha 2384 (111) Muhammed bin Ka’b (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi: “Abdullah bin Yezid (Radiyallahu Anh) bir yemeğe davet olunmuştu. Davete gelince evi çeşitli kıymetli taşlarla süslenmiş olarak gördü. Evin dışında oturup ağladı. Muhammed bin Ka’b (Rahmetullahi Aleyh) dedi ki: −Kendisine, seni ağlatan nedir? denildi. Abdullah bin Yezid (Radiyallahu Anh): −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir ordu gönderdiği zaman onu yolcu eder, Ukbetus-Seniyye mevkiine ulaştığında: −‘Estevdiğullahe Dînekum Ve Emânetekum Ve Havâtîme Ağmalikum’ diye dua ederdi dedi. Abdullah bin Yezid (Radiyallahu Anh) dedi ki: −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir gün bir parça kumaşla bürdesini yamamış bir adam gördü. Abdullah bin Yezid (Radiyallahu Anh) dedi ki: −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) güneşin doğduğu tarafa döndü ve: −‘İşte böyle üç kere dünya sizin üzerinize doğuyor’ yani size doğru geliyor buyurdu. Abdullah bin Yezid (Radiyallahu Anh): −Nihayet biz dünyanın üzerimize düşeceğini zannettik dedi. Sonra Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): −‘Bu gün sizler hayırdasınız. Sizler, sizlere yemek tabağının biri gittiği diğerinin geldiği, birinizin, bir hulleye giymek için gittiği ve diğerine çıkarmak için gittiğinde ve Kâbe duvarlarının örtüldüğü gibi evlerinizin duvarlarını örttüğünüz zaman hayırda değilsiniz!’ buyurdu.” Duanın Manası: Dininizi, eminliğinizi ve işlerinizin neticesini Allah’a ısmarlıyorum demektir. Albânî Sahiha 2384, Beyhaki 14587 (112) Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma)’nın oğlu Salim şöyle dedi: “Babam Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) zamanında kendi düğünümün yemeğini tertip ettim. Babam insanlara daveti duyurdu. Daveti duyurduğumuz insanlar içerisinde Ebu Eyyub (Radiyallahu Anh)’da bulunuyordu. Evim yeşil Nicâd ile örtülenmiş idi. Ebu Eyyub (Radiyallahu Anh) gelip eve girdi. Beni ayakta gördü. Eve çıktı ve evi yeşil Nicâd ile örtülenmiş olarak gördü. Bunun üzerine: −Ey Abdullah! Duvarları da mı örtülüyorsunuz?! dedi. Babam utanarak: −Kadınlar bize galip geldi ey Ebu Eyyub! dedi. Ebu Eyyub (Radiyallahu Anh): −Kadınların galip geleceğinden aleyhine korktuğum kimse kendim idim. Sana galip geleceklerinden senin aleyhine korkan değildim dedi. Sonra: −Sizin yemeğinizi yemem! Sizin evinize de girmem! dedi ve Allah ona rahmet etsin çıkıp gitti.” Nicâd: “En-Necd kelimesinin çoğuludur. Manası; halı, yastık ve minder gibi ev tezyin edilen şeylerdir.” Tabarani, Beyhaki 14590, Begavi 9/148, Albânî Zifaf 201

0 yorum:

Yorum Gönder

About